Lucrarea 5
Constructori si destructori


Scopul lucrarii: Deprinderea de scriere a functiilor constructor si destructor adecvate pentru clasele proiectate.

Desfasurarea lucrarii: Se vor scrie programe in cadrul carora se vor defini constructori si destructori adecvati pentru clasele proiectate.

Se va utiliza paradigma abstractizarii datelor, aplicatiile avand fisiere header de interfata si fisiere sursa de implementare pentru modulele dezvoltate, precum si un fisier sursa de utilizare.

Se pot folosi ca model clasele list si node din capitolul 5 (exemplele 5.5 si 5.10).

Probleme:

1. Sa se rescrie problema 3 (laboratorul 3) punctul a) referitoare la cartile de joc. Se vor utiliza doua clase separate:

2. Sa se adauge doua noi functii membru la problema 1, care reprezinta simularea jocului de carti 21, precum si amestecarea cartilor din pachet. Sa se scrie un program care utilizeaza clasa pentru un asemenea joc intre doi jucatori, dupa amestecarea initiala a pachetului.

3. Sa se proiecteze si implementeze o clasa ce defineste un cuvant, impreuna cu o lista de cuvinte sinonime cu acesta. Principalele operatii ce se pot efectua asupra clasei sunt cele de adaugare a unui nou sinonim la cuvant, precum si de afisare a listei de sinonime a cuvantului. Sa se implementeze functiile constructor si desturctor, precum si functiile membre ce reliazeaza operatiile specificate. Lista de sinonime se memoreaza ordonata lexicografic. Programul va simula crearea si consultarea unui dictionar de sinonime, reprezentat de un tablou de cuvinte, fiecare cu sinonimele asociate.

4. Sa se scrie un program care simuleaza crearea si consultarea enei agende telefonice. Fiecare abonat este caracterizat prin nume, adresa si numar de telefon, iar operatia de cautare se face dupa numele unui abonat. Se vor utiliza doua clase separate: